Cum poți construi și menține o imagine pozitivă a afacerii tale în ochii clienților.

Angajează avocat | Asistenta Juridica GRATUITA | Avocat Bucuresti > AVOCAT SOCIETĂȚI COMERCIALE - FISCAL  > Cum poți construi și menține o imagine pozitivă a afacerii tale în ochii clienților.

Cum poți construi și menține o imagine pozitivă a afacerii tale în ochii clienților.

Cum poți construi și menține o imagine pozitivă a afacerii tale în ochii clienților.

GHIDUL ANTREPRENORULUI

Atât în momentul lansării unei afaceri, cât și pe întreaga durată de viață a acesteia, imaginea publică a societății și a antreprenorului trebuie să fie întreținută cu o atenție sporită. Având în vedere faptul că mediul online permite transmiterea informațiilor într-un termen foarte rapid, reputația câștigată cu dificultate în ani de zile poate fi afectată iremediabil într-un timp scurt. De aceea, este recomandat ca relațiile de afaceri să nu se limiteze doar la drepturile și obligațiile asumate prin contractul semnat, ci să se acorde importanța cuvenită și unor aspecte subiective care pot influența felul în care serviciile sunt percepute de către parteneri.

Reputația unei afaceri este dependentă de felul în care clienții percep calitatea serviciilor și produselor oferite, dincolo de clauzele contractuale pe care și le-au asumat. Tocmai de aceea, o bună reputație se va construi într-un timp îndelungat, însă se poate pierde extrem de rapid.

De aceea, respectarea obligațiilor care îți revin dintr-un nou contract semnat nu este, de multe ori, suficientă pentru a păstra clienții mulțumiți. Prin urmare, mai jos am sintetizat câteva sfaturi prin care poți menține și îmbunătăți imaginea pozitivă pe piață:

1. Stabilește o relație de încredere

Reputația este extrem de importantă pentru orice antreprenor, având un impact semnificativ asupra continuității afacerii. Atât clienții și furnizorii existenți, cât și cei potențiali vor fi puternic influențați de imaginea publică a partenerilor lor de afaceri. Pe de altă parte, reputația trebuie menținută și întreținută constant pe termen lung.

Atunci când pe durata derulării unui contract apar probleme sau neînțelegeri, acestea ar trebui remediate pe cale amiabilă, fără a lăsa exclusiv în sarcina partenerului aspectele negative. Spre exemplu, produsele livrate cu defecte de fabricație, nerespectarea termenelor asumate, probleme în asigurarea reparațiilor în perioada de garanție ar trebui remediate cu rapiditate, fără a lăsa clientului impresia că societatea nu dorește să își asume răspunderea pentru aceste probleme.

De asemenea, relația de încredere trebuie menținută pe termen lung, astfel că orice afacere ar trebui să își construiască o reputație impecabilă. Relația cu partenerii de afaceri, fie clienți sau furnizori, actuali sau potențiali, vor lua în considerare reputația partenerilor de afaceri.

2. Atunci când este posibil, propune tu condițiile colaborării

Atunci când negociezi un nou contract, încearcă să propui clientului sau furnizorului tău condițiile colaborării. Chiar dacă nu toți partenerii de afaceri vor accepta direct prima propunere pe care ai făcut-o, vei câștiga o putere de negociere superioară. Pornind de la această propunere, poți face compromisuri care să îți fie, de asemenea, favorabile. În același timp, partenerii se vor simți datori să facă la rândul lor mici concesii, astfel încât înțelegerea finală să mulțumească ambele părți.

3. Oferă, atunci când este posibil, mici beneficii partenerilor tăi

La semnarea unui contract, poți încerca să obții de la clienții sau furnizorii tăi anumite termene de plată. În timp ce vom solicita furnizorilor noștri termene de plată mai mari, clienților le vom putea cere plata facturilor la un termen mai restrâns.

Evident, atunci când vom proceda în acest fel, va trebui să oferim clienților sau partenerilor ceva la schimb. Spre exemplu, putem oferi clienților care își achită facturile la un anumit termen o reducere comercială.

4. Comunicare continuă

Chiar dacă prin contractul semnat sunt clare drepturile și obligațiile asumate de către fiecare parte, nu strică niciodată să oferi ceva în plus clientului tău. Ține-l informat cu privire la noi oferte, oportunități, reamintește-i informațiile pe care trebuie să le știe.

Spre exemplu, firmele de asigurare care au încheiat diverse polițe pentru bunuri sau automobile, etc obișnuiesc să trimită un mesaj automat (prin sms sau email) în care să își informeze clienții cu privire la data de expirare a contractului, dar și pașii necesari pentru prelungirea contractului.

Nu doar că în acest fel îi reamintești care este scadența contractului său, dar te asiguri că tu ești prima opțiune pe care o lua în calcul pentru o nouă achiziție.

5. Nu în ultimul rând, respectă-ți obligațiile asumate

Atunci când vei solicita ca partenerii tăi să respecte anumite termene de plată, va fi corect ca și tu să îți respecți obligațiile contractuale asumate. În cazul în care ceri clienților sau furnizorilor tăi să își respecte înțelegerea, însă tu nu vei proceda similar, îți vei afecta reputația câștigată până în acel moment, iar orice încercare de a-ți reface imaginea va fi cu mult mai dificilă.

sursa avocatnet.ro

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.