Din 2020, persoanele fizice nu vor mai avea nevoie de adeverințe pentru a cere pensie sau șomaj
Din 2020, persoanele fizice nu vor mai avea nevoie de adeverințe pentru a cere pensie sau șomaj
Agenția Națională de Muncă și Casa Națională de Pensii vor avea, începând din ianuarie 2020, acces direct la Registrul de evidență a salariaților (Revisal), conform unui anunț al ministrului muncii, Violeta Alexandru. Practic, asta înseamnă că persoanele fizice care vor să ceară pensie sau șomaj nu vor mai avea nevoie de adeverințe de vechime pentru a cere aceste drepturi.
Angajatorii au obligația de a comunica locurile de muncă vacante. Cum poți evita amenzile
Ești angajator? Ești în căutarea unui loc de muncă? Află care este procedura ocupării locurilor de muncă vacante, conform dispozițiilor legale! Un motiv în plus pentru parcurgerea acestui curs, în cazul angajatorilor, este evitarea sancțiunilor care pot ajunge până la 30.000 de lei, în funcție de dispozițiile legale încălcate.
„Nu accept ca o persoană care trebuie să primească, la timp, indemnizație, pensie, ajutor de șomaj să meargă personal după diferite adeverințe sau să aștepte ca o instituție să îi comunice alteia diferite informații. Fac un prim pas de simplificare din respect pentru cetățean: toate instituțiile din coordonarea Ministerului Muncii iau, pe baza unei parole de acces, datele necesare despre situația solicitantului, direct din Revisal”, a anunțat miercuri pe Facebook Violeta Alexandru.
Concret, a fost semnat un ordin de ministru în acest sens, care se va aplica efectiv din luna ianuarie a anului viitor. Acesta urmează să apară în Monitorul Oficial.
Instituțiile la care face referire ministrul sunt, printre altele, Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă (care gestionează ajutorul de șomaj), Casa Națională de Pensii Publice (care gestionează pensiile de stat) și Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (care gestionează ajutoarele sociale).
Revisal conține datele salariaților care au muncit, muncesc și vor munci în România, acesta fiind introdus în anul 2011. Practic, în acel an s-a trecut de la vechile cărți de muncă la evidența electronică a muncii.
Atenție! Ordinul nu se aplică încă. Pentru a intra în vigoare, acesta trebuie publicat în Monitorul Oficial.
Pentru solicitarea unei consultatii juridice online, vă rugăm să completaţi FORMULARUL – ANGAJEAZĂ AVOCAT