PROGRAM NON STOP

0733 774 119 / 0771 500 780 / 0771 500 743


Warning: A non-numeric value encountered in /home/asavocat/public_html/wp-content/themes/libero/framework/modules/title/title-functions.php on line 462
 

ANAF publică online procedurile de control și problemele găsite în cadrul inspecțiilor efectuate

Angajează avocat | Asistenta Juridica GRATUITA | Avocat Bucuresti > AVOCAT SOCIETĂȚI COMERCIALE - FISCAL  > ANAF publică online procedurile de control și problemele găsite în cadrul inspecțiilor efectuate

ANAF publică online procedurile de control și problemele găsite în cadrul inspecțiilor efectuate

ANAF va publica online procedurile de control

ANAF publică online procedurile de control și problemele găsite în cadrul inspecțiilor efectuate

  Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) se află în plin proces de transparentizare. Astfel, în curând, orice contribuabil va putea afla ce proceduri de lucru folosesc inspectorii fiscali la verificări, dar și problemele identificate lunar în cele mai importante acțiuni de control.

   Ideea este ca firmele și persoanele fizice să afle atât aspectele care le pot aduce probleme în urma unui control fiscal, cât și consecințele aferente (amenzi, confiscări etc.). Totodată, această transparentizare va ajuta și la evitarea eventualelor abuzuri pe care unii inspectori ar putea să le facă.

„În ceea ce privește acțiunile noastre de control, ne-am gândit că poate ar fi momentul ca cele mai importante acte de control care se încheie într-o lună să le depersonalizăm și să le punem pe site-ul ANAF. De ce? Pentru ca contribuabilii să cunoască constatările noastre, să cunoască, de asemenea, consecințele, dar, nu în ultimul rând, să ne responsabilizăm mai bine colegii care acționează în structurile de control și să prevenim, și pe această cale, abuzurile”, a declarat azi Mirela Călugăreanu, președintele ANAF, la o conferință de fiscalitate organizată în București de Țuca Zbârcea & Asociații.

În cazul procedurilor de lucru folosite de inspectori, șefa Fiscului a recunoscut că încă există o practică neunitară, însă vor fi luate urgent măsuri în acest sens. Însă transparentizarea procedurilor ar ajuta și contribuabilii, care vor putea să-și dea seama repede atunci când un inspector deviază de la liniile generale de acțiune impuse de ANAF și vor putea să semnaleze acest lucru.

„Angajații din ANAF beneficiază de o bibliotecă virtuală în care avem peste 180 de proceduri. Dar, din păcate, ne confruntăm în continuare cu o practică neunitară, sens în care va trebui să luăm de urgență o serie de măsuri. Nu întotdeauna ce-ți cere un organ fiscal îți cere și altul. Ne-am gândit ca, până la finele acestui an, o parte din procedurile care privesc contribuabilii să fie transparentizate și postate pe site-ul ANAF”, a punctat Mirela Călugăreanu.

Aceste măsuri de transparentizare au în spate și încercarea ANAF de a îmbunătăți activitatea inspectorilor, începând cu șefii acestora.

„Este important că am gândit implementarea unui sistem de indicatori de performanță pentru personalul de conducere din cadrul ANAF. Și de data asta vorbim numai de cinci-șase indicatori, dar dintre care doi sunt indicatori calitativi. Unul dintre aceștia măsoară calitatea serviciilor — e un element de noutate — și un al doilea indicator, cel puțin pe segmentul de inspecții fiscale și antifraudă, care va măsura calitatea actului de control”, a mai spus Mirela Călugăreanu.

Articol preluat sursa www.avocatnet.ro

Pentru asistentă juridică puteti folosi Formularul de contact

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.