fbpx
 

Procedura pentru achizitia unui imobil. Actele necesare pentru cumpărarea unei case

Angajează avocat | Asistenta Juridica GRATUITA | Avocat Bucuresti > AVOCAT DREPT CIVIL  > Procedura pentru achizitia unui imobil. Actele necesare pentru cumpărarea unei case

Procedura pentru achizitia unui imobil. Actele necesare pentru cumpărarea unei case

Procedura pentru achizitia unui imobil

Procedura pentru achizitia unui imobil. Actele necesare pentru cumpărarea unei case . Achizițiile imobiliare sunt complicate și trebuie să acceptăm că avem nevoie de ajutor specializat pentru a evita regrete ulterioare. Noi vă spunem care sunt actele necesare pentru a cumpăra o casă.

 

În tranzacțiile imobiliare există 4 tipuri de documente:

  • cele care atestă calitatea de proprietar și dreptul de a vinde,
  • cele care atestă statusul legal al proprietății,
  • cele care dovedesc calitatea tehnică a construcției și
  • cele care asigură transferul proprietății.

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară – click aici

Indiferent că vorbim despre construcții vechi sau noi, apartamente sau case, sunt destul de multe detalii legale care ne pot scăpa. Peste tot în lume, consultanța unui avocat specializat în tranzacții imobiliare este o necesitate. Acesta ne va ajuta să evităm capcane care ne-ar costa zeci sau chiar sute de mii de euro.

Prima categorie de documente se referă la demonstrarea modului în care vânzătorul a dobândit casa și dreptul de a o vinde – de obicei contract de vânzare-cumpărare sau certificat de moștenire și carte de identitate vânzător.

A doua categorie de documente se referă la extrasul de carte funciară, releveu, cadastru și certificat fiscal. Acestea ar trebui să menționeze documentele din prima categorie, istoricul proprietarilor și proprietății, dar și suprafața și împărțirea acesteia. Dacă în aceste documente găsim și altele la care se face referire, le vom cere spre consultare vânzătorului, fără excepție.

A treia categorie se referă la starea construcției, precum certificatul energetic și o expertiză tehnică, dacă este nevoie de lămuriri tehnice detaliate. În cazul caselor, vom avea nevoie și de autorizații de construcție și procese verbale de recepție la finalizare. Este nevoie și de un raport de evaluare autorizat? Dacă finanțarea este prin credit, cu siguranță. Altfel, opinia unui evaluator nu e obligatorie, dar este binevenita.

A patra categorie se referă la toate acțiunile și documentele care intervin între vânzător și cumpărător înainte și după semnarea contractului de vânzare-cumpărare. Întotdeauna precizăm în acte toate condițiile și termenele de plată și predare a proprietății și conținutului ei, iar în ziua în care primim cheile semnăm procesul verbal de predare-primire.

 

Pentru solicitarea unei consultatii juridice online, vă rugăm să completaţi FORMULARUL – ANGAJEAZĂ AVOCAT

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.