fbpx

Avocat Magazine Online: Vrei să-ți deschizi un magazin online sau ai deja unul? Vezi aici 5 dispoziții legale de care trebuie să ții cont dacă vinzi produse online.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Căutați un avocat magazine online? Magazinele online reprezintă o cota foarte mare din piață de retail, fiind segmentul online cu cea mai spectaculoasă creștere în ultimii ani. În România, utilizarea magazinelor online ca model de afacere a înregistrat o creștere explozivă în ultimii ani, înscriindu-se în trendul global de dezvoltare a afacerilor pe Internet.

Orice, de la cadouri, cărți, parfumuri, flori, până la cumpărăturile casnice, chiar și animale de companie, poate fi cumpărat din magazinele online. Dacă vindeți un produs sau un serviciu, un magazin online poate fi „vitrina” dvs. pe Internet, permițând vizitatorilor magazinului dvs. să inspecteze produsele sau serviciile direct din casele lor, la orice ora din zi sau din noapte, în orice și a săptămânii.

Chiar dacă la o simplă căutare pe google veți găsi furnizori de servicii care vă vor livra magazinul online complet funcțional în doar câteva săptămâni, există câteva dispoziții legale pe care antreprenorii trebuie să le cunoască, astfel încât să nu riscați amenzi usturătoare. Vă prezentăm mai jos 5 dintre acestea!

1. Înființarea Firmei, Cod CAEN & Casa de marcat

Legea nr. 365 din 7 iunie 2002 privind comerţul electronic precizează că pentru a face comerț în mediul online este obligatorie postarea pe website (magazin online) a datelor de înregistrare de la Registrul Comerțului. Astfel, pentru a face comerț electronic o persoană fizică are nevoie de o înregistrare prealabilă la Registrul Comerțului. Este important să alegeți forma juridică potrivită pentru afacerea dvs.(PFA/SRL-D), în funcție de mărimea afacerii, tipul de produse comercializate, numărul de angajați și planurile de creștere ale acesteia.

 

Codul CAEN pentru comerțul online este 4791 – Comerțul cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet. Însă, acest cod CAEN nu include vânzarea cu amănuntul a autovehiculelor sau a motocicletelor, a pieselor sau a accesoriilor pentru acestea.

Foarte important! Dacă activitatea principală a societății este comerțul online, deci dacă înființezi firma în mod special pentru un magazin online, atunci codul CAEN 4791 trebuie prevăzut în actul costitutiv al societății la obiectul principal de activitate.

 

Îmi trebuie casă de marcat?

Aveți obligația de a deține casa de marcat și a emite bon fiscal doar în cazul în care firma dumneavoastră efectuează livrarea directă a produsului către client și încasează contravaloarea produselor cash. Nu aveți nevoie de casă de marcat dacă: încasați banii prin transfer bancar, plată cu cardul bancar sau prin cont colector de la curierul rapid. Pentru persoanele juridice de la care primiți plata cash emiteți factură și chitanță.

Pentru a porni cu dreptul în comerțul electronic, va sfătuim să apelați la un avocat care vă poate asista cu procedura de înființare firmă și vă poate ajuta să alegeți forma de organizare cea mai potrivită pentru dvs. Echipa noastră are peste 10 ani de experiență în furnizarea de servicii juridice pentru magazinele online și va stăm la dispoziție oferindu-vă consultanță juridică gratuită. Ne puteți contacta aici.

2. Termeni & Condiții

Spre deosebire de prestatorii de servicii, în comerțul online nu este nevoie de un contract semnat cu fiecare client în parte. Legislația din domeniu permite existența unui contract general, prezent la vedere în magazin (de cele mai multe ori sub formă de „Termeni și Condiții”).

În principiu, acest contract trebuie să conțină clauze privind modalitatea de comandă, obligațiile părților, drepturile părților, modalitatea de livrare, modalitatea de plata și termenul admis pentru restituirea produselor.

Contractul va fi considerat valid și semnat de părți în momentul în care beneficiarul se angajează în achiziționarea de bunuri din magazinul dvs, astfel nu va mai fi nevoie să semnați alte acte suplimentare.

3. GDPR

Pentru a vă desfășura fără probleme activitățile de comerț electronic aveți nevoie și de o autorizație de la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Dvs. deveniți operator de date cu caracter personal în momentul în care cereți clienților dv.s să completeze formularul de înscriere în magazin în vederea finalizării comenzii. Astfel, pentru a avea o evidență a tuturor acestor operatori și pentru a preveni eventuale incidente nedorite, statul român cere înregistrarea și autorizarea magazinului dvs. la Autoritatea menționată mai sus. Pentru a va obține această autorizație faceți click aici și urmăriți indicațiile. Notificarea către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal este gratuită!

 

Atenție: pe lângă înregistrarea și autorizarea magazinului dvs, este necesar și să aveți implementate în magazinul dvs. online următoarele: Notificare „Cookies” cu posibilitatea că utilizatorii să accepte, să refuze, sau să limiteze datele stocate de dvs, Politică de Confidențialitate, Politică Cookies.

4. Retururi

Regulamentul de bază cu privire la vânzările online este reprezentat de Ordonanța de Guvern numărul 9 din 2016. Principala prevedere a acesteia este că un cumpărător din mediul online poate să returneze, cu câteva excepții, orice produs cumpărat de pe Internet, în decurs de 14 zile de la dată intrării în posesia mărfurilor.

Ordonanța precizează că cel care face returul nu trebuie să aibă un motiv anume, nefiind obligat să îl mărturisească, chiar dacă, de multe ori, comercianții cer un astfel de motiv. Termenul juridic al returului este retragerea din contract, ceea ce presupune că produsul achiziționat să fie trimis înapoi comerciantului, iar banii vor fi recuperați în totalitate într-o durată de timp precizată de ordonanță. 

 

Ordonanța mai prevede că termenul de 14 zile al returului să poată fi prelungit până la 1 an de zile în cazul în care comerciantul nu are pe site trecute condițiile în care se face acest retur. Returnarea banilor trebuie făcută în maxim 14 zile calendaristice, de la retragerea din contract, în caz contrar firma fiind pasibilă de amenzi usturătoare din partea Agenției Naționale pentru Protecția Consumatorului. Rambursarea sumelor se va face în întregime, fără comisioane, prin aceleași modalități de plată, utilizate pentru achiziționarea produsului. 

 

Pe lângă respectarea acestei proceduri, va trebui că site-ul dvs. să aibă specificată clar procedura de retur și să fie afișat vizibil în pagina de Transport sau Retururi cine va suporta taxele de livrare pentru produsele returnate.

De asemenea, Magazinul trebuie să includă un formular pentru Retururi, conform OUG 34/2014, art. 6, alin. h şi art. 11, alin. 1 din OUG 34/2014. 

 

5. Recenzii

Conform https://www.avocatnet.ro/ noile reguli privind practicile înșelătoare ale comercianților includ, din 28 mai, referiri exprese la recenziile folosite de aceștia pentru a atrage noii clienți. În câteva cuvinte, comercianților li se va cere o delimitare clară a recenziilor provenite de la oameni care au cumpărat sau au folosit în mod efectiv un produs, fiind interzise promovările pe spatele unor recenzii care, de fapt, nu pot fi dovedite.

Am auzit sau am văzut cu toții practici de tipul recenziilor pozitive date de angajați ai firmelor sau diverse persoane plătite/recompensate pentru asta, de pildă. Acest fapt va fi considerat, din 28 mai, o practică înșelătoare, iar amenda pentru aceste practici va fi stabilită între 20.000 – 100.000 de lei (fără posibilitatea de plată la jumătate din minimul legal în 15 zile).

„Comerciantul oferă acces consumatorilor la toate recenziile privind produsele şi indică dacă şi modul în care acesta garantează faptul că recenziile publicate provin de la consumatorii care au utilizat sau au achiziţionat efectiv produsul, acestea fiind considerate informaţii esenţiale”, prevede, din 28 mai, Legea nr. 363/2007. Puteți citi aici mai multe detalii despre noile reguli privind recenziile în magazinul dvs. online.

Aveți nevoie de un avocat magazine online?

Cam acestea sunt 5 dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le aveți în vedere dacă va propuneți să începeți o afacere în domeniul comerțului electronic.

 

Pentru a porni cu dreptul în comerțul electronic, va sfătuim să apelați la un avocat care vă poate asista. Echipa noastră are peste 10 ani de experiență în furnizarea de servicii juridice pentru magazinele online și va stăm la dispoziție oferindu-va consultanță juridică gratuită.

Completați formularul de mai jos sau contactați-ne la 0733 774 119 / 0771 500 780 / 0771 500 743 pentru a discuta cu un avocat cu experiență care vă va oferi gratuit consultanță pentru problema dumneavoastră!

Post Views: 1.211